Priser

Här ser du våra paket som vi erbjuder. Se vilket som passar er bäst.

Osäker på vilket som blir bäst för er?
Kontakta oss så löser vi det!

Begagnade bilar

  • DMS-koppling
  • Förplanering
  • Designa egna flöden (hyrbilar, handlarbilar, tradingbilar, leasingbilar m.m.)
  • Övervakning av inköp och test
  • Övervakning av servicemarknad
  • Övervakning av försäljning & leverans
  • Övervakning av parkeringsplats
  • Varning vid flaskhalsar
  • Statistik

2 995 kr / månad och driftställe

Uppstartspris per driftställe: 7 500 kr DMS-koppling: 1 195 kr / månad

Nya bilar

  • DMS-koppling
  • Förplanering inför bilens ankomst
  • Serviceschema + protokoll
  • Leveransplanering
  • Övervakning av mottagande
  • Övervakning av lager-, hall- och demobilar
  • Övervakning över försäljning & leverans
  • Statistik

2 995 kr / månad och driftställe

Uppstartspris per driftställe: 7 500 kr DMS-koppling: 1 195 kr / månad

Pris- och marknadsbevakning

  • Dashboard för lagerstatus
  • Statistik med nyckeltal
  • Värdering av lager
  • Marknadsbevakning
  • Identifiering av svårsålda bilar
  • Automatisk export av svårsålda bilar

1 795 kr / månad och driftställe

DMS-koppling: 1 195 kr / månad.

En automatisk eller operationell modul krävs samt abonnemang krävs hos vår marknadspartner.

Vanliga frågor?

Här ser du några av de vanligaste frågorna vi får.

Hur går uppstarten till?

Vi bokar in ett uppstartsmöte där vi går igenom er processhantering i er bilaffär. Därefter sätter vi upp Carcare efter er process. När ni sedan går live så börjar vi med de bilar som köps in på live-dagen. Vi är ofta med ute och är med er på live-dagen och informerar. Detta gör att uppstarten upplevs som smidig och positiv. Varken säljare eller servicemarknad behöver involveras innan live-dagen utan får enkelt information den dagen ni går live.

Hur hög är tröskeln att komma igång?

Eftersom Carcare är automatiserat processverktyg så behöver inte organisationen lära sig ett nytt system. Bilbranschen har nog med system och att implementera system innebär alltid en tröskel. Mycket fokus har därför lagts på automatisering och att Carcare ska känna av händelser och åtgärder.

På live-dagen informerar vi vad Carcare är och att om någon bil behöver åtgärd så kommer rätt person eller avdelning att informeras via e-post om den bilen. Både sälj och servicemarknad upplever därför live-dagen som förvånansvärt smidig.

Hur många måste vara involverad i Carcare?

För vårt uppstartsmöte behöver vi prata med en servicemarknadschef och en begagnatansvarig/försäljningschef. Berörda personer eller avdelningar sedan när Carcare är live kommer att meddelas via e-post och behöver inte lära sig Carcare.

Kommer vi att börja se resultat direkt?

Direkt från start kommer Carcare kunna effektivisera flera delar i er process såsom ståtid innan servicemarknad och förplanering. Andra utmaningar i er process såsom ledtid på skadeverkstad löser Carcare inte direkt men synliggör genom statistik för att se vilka delar i er process som fungerar bra och var ni bör lägga mer fokus.

Om jag har fler frågor?

Så svarar vi gärna på dem.

Vill du se allting Carcare kan göra?

Se våra moduler eller boka en demo så går vi igenom allting i detalj. Om du har några frågor så svarar vi gärna på dem.